Sider

torsdag den 30. december 2010

Når længslen efter Indien

bliver for stor, så "ryger" jeg en pind og drikker tjai. Tjai kaldes også Marsala og smager af de mest fantastiske krydderier, der er kogt ind i theen. Jeg har fundet ud af, at det er ved at blive hip´ med denne drik herhjemme. Det er også på tide med noget the-hip´. I mange, mange år har det været "kaffe det ene" og "cafe det andet". Endelig noget for thedrikkerne.

Krydderierne i Tjai er en blanding af ingefær, peber, kardemomme, nelliker og kanel. Krydderierne blandes efter smag. Jeg laver blandingen med rigelig ingefær og kardemomme og knap så meget peber. Krydderierne blandes i theen og står og koger en rum tid på komfuret. Blandes herefter med mælk og sukker.

2 kommentarer:

  1. Åh, det kunne jeg godt lige bruge - men altså serveret.

    Har lige taget første del af oprydningen og serveret morgenmad for 7 dejlige tøser efter Emmas fest i går.

    Nu er resten hendes opgave, og jeg vil sørge for at holde sofaen varm.

    SvarSlet
  2. DU HAR SÅ MEGET RET Anja... SÅ meget synes een der aldrig har drukket kaffe - gir du en kop Tjai hvis jeg dukker op hos dig?

    SvarSlet